Blogia
El tren de mitjanit

PAGESOS

Ni misses, ni capellans,
ni reis ni hereus. Lo tros.
I per déu un porró gros
i una arengada a les mans.


Pa que los volem los reis
si los hem de mantenir?
No n'hi ha prou amb tenir lleis
i tenir allà Madrí?


Mos caguem en tots los Sants,
en les Verges i en lo Déu,
en monges i en capellans.
Prò que no ens tòcon la Seu.

Comentari:Sonriente

Aquest poema simplement l’he escollit perquè m’ha cridat l’atenció de com descriu els pagesos, diu tot el que fan tot el que expressen ( que es caguen en tots els Sants etc.. ).A mi personalment sempre m’ha agradat la figura dels pagesos son uns homes peculiars que no pateixen per res i van fent la seva sense cap mena de problemes.

3 comentarios

MariA** -

Per tal de no ferir sendibilitats amb el poema del meu blog vull matitzar el que he posat:
Jo he posat que el poema mostra "la part de creguts i fantasmes que tots porten dins". Perquè els homes, com tothom, tenen una part de creguts i fantasmes. Jo només he analitzat que aquest poema les resalta, cosa que no és mentida.
Així que no et donis per al·ludit Joan, perquè no ho dic per tu, parlo en general i com tu dius hi ha excepcions però no em pots negar que una part de cregut la té tothom encara que hi ha gent que l'exterioritza més que altra.

Bé, després de tota la parrafada espero que hagis entès per què ho he posat x)

Vinga fins demà!!
Una abraçada!!

MariA**
(Segons tu, una histèrica xD)


Anónimo -

Joan!!^^

Bonic poema que reflexa la vida quotidiana dels pagesos.
Però què vol dir això que no pateixen per res? Sequera, sobreproducció, no tenen vacances... Jo crec que és la impresió que donen de ser tranquils i no preocupar-se per res però en realitat no és així.

Tot i això, m'ha agradat molt aquest poema!

Una abraçada!!

MariA**

Marta -

Molt bones!

Respecte el poema, m'ha agradat, trobo que es sinceritza molt amb l'opinió d'aquest col·lectiu.

Tot i això, amb el que dius de que els pagesos viuen sense preocupacions i van a la seva...no trobo que sigui del tot cert. Penso que aquest ofici, actualment, està molt poc reconegut i cada cop els pagesos tenen més impediments per a fer la seva feina. A més, molts perden la feina degut al gran avenç tecnològic que hi ha.

Però, en general, és un bon blog! ;-)

Salutacions!